- Λεπτομέρειες
Ένα ποδήλατο για να τα κυβερνήσει όλα
Το Tarmac SL7 βάζει τέλος στους συμβιβασμούς, και οι αγώνες θα είναι ποτέ ξανά ίδιοι. Σκαρφαλώστε με το ελαφρύτερο ποδήλατο που επιτρέπουν οι κανονισμοί, σπριντάρετε με το ταχύτερο — πάντα με τη θρυλική οδηγική συμπεριφορά του Tarmac. Είναι σα να συνδύασε η Specialized τις επιθέσεις και το ανηφορίστικο στυλ του Julian Alaphilippe με την επιθετική ισχύ του Peter Sagan σε έναν και μόνο ποδηλάτη χωρίς αδυναμίες. Η μόνη επιλογή που πρέπει να κάνετε είναι πότε θα επιτεθείτε.
“Όσο γρήγορο και να ήταν το Venge, όσο καλό και να ήταν το SL6 στα βουνά, γνωρίζαμε ότι όταν οι αναβάτες μας αναγκάζονταν να επιλέξουν μεταξύ των δύο, υποχρεωτικά έκαναν συμβιβασμούς τη μέρα του αγώνα. Δε συμφωνούσαμε μ' αυτό. Έτσι γεννήθηκε το νέο SL7, απλά δεν θέλαμε πλέον να επιτρέψουμε αυτούς τους συμβιβασμούς.”
PRODUCT MANAGER
CAMERON PIPER
Aero, άκαμπτο, ελαφρύ. Διαλέξτε τρία
Γιατί ν' αναγκάζονται οι ποδηλάτες να επιλέγουν μεταξύ αεροδυναμικής και βάρους; Η Specialized καινοτομεί εδώ και 45 χρόνια, εξελίσσοντας το Tarmac για σχεδόν δύο δεκαετίες. Οι μηχανικοί της γνώρισαν πως είχε έρθει η ώρα να παρουσιάσουν το ταχύτερο ποδήλατο στο πελοτόν, εντός του νόμιμου ορίου βάρους. Ακόμη καβαλάτε ένα ποδήλατο για τις αναβάσεις και άλλο για τα σπριντ; Αυτό είναι "τόσο 2019"!
“Αυτό είναι το είδους του πρότζεκτ που οι μηχανικοί αγαπούν και μισούν εξίσου: το μισούν επειδή όλες οι προτεραιότητες φαίνεται να αντιτίθενται μεταξύ τους, το αγαπούν επειδή προκλήσεις όπως αυτή τους επιτρέπουν να σχεδιάζουν στα άκρα. Ακριβώς αυτό κάναμε για το νέο Tarmac.”
ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΥΝΘΕΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ
NADIA CARROLL
Οτιδήποτε ελαφρύτερο είναι παράνομο
Εάν θέλετε ελαφρύτερο ποδήλατο, καλύτερα να παραδώσετε το αγωνιστικό σας δελτίο. Με βάρος κάτω από 6.7kg όπως βγαίνει από το κουτί, το νέο Tarmac SL7 είναι έτοιμο για αγώνες στο νόμιμο όριο βάρους. Περιορίζοντας την επιφάνεια του πλαισίου και στρατηγικά μείωνοντας το πάχος των τοιχωμάτων, το βαμμένο πλαίσιο S-Works ζυγίζει μόλις 800 γραμμάρια, χωρίς να θυσιάζεται ούτε ένα γραμμάριο αεροδυναμικής, ακαμψίας ή οδηγικής απόλαυσης.
Το ταχύτερο ποδήλατο σε κάθε δρόμο
Στοχεύοντας τους σωληνες οι οποίοι πραγματικά επηρεάζουν την αεροδυναμική – δηλαδή τον κάθετο σωλήνα, τα επάνω ψαλίδια, το κούτελο και τα καλάμια του πιρουνιού – με σχήματα από τη βιβλιοθήκη Free Foil, και παντρεύοντας τα με το τιμόνι Aerofly II, εσωτερικά καλώδια, και νέους τροχούς Roval Rapide CLX, η Specialized δημιούργησε ένα πακέτο 45 δευτερόλεπτα ταχύτερο σε μια απόσταση 40 χιλιομέτρων συγκριτικά με το Tarmac SL6, χωρίς ωστόσο να προσθέσει ούτε ένα γραμμάριο βάρους.
Κανένα ποδήλατο δεν έχει καλύτερη συμπεριφορά
Το όνομα Tarmac πάντα έθετε τον πήχη για τη συμπεριφορά των αγωνιστικών ποδηλάτων – τηλεπαθητική ανταπόκριση του τιμονιού, μαγεία στα πετάλια, και η άνεση της "φρεσκάδας" για εκατοντάδες χιλιόμετρα. Το νέο Tarmac SL7 ανεβάζει ξανά τον πήχη, όντας το πιο ισορροπημένο Tarmac που δημιουργήθηκε ποτέ και το λαμπρότερο παράδειγμα του Rider First Engineering που παρουσίασε ποτέ ο οίκος από το Morgan Hill.
Φτιαγμένο στους αγώνες
Κανένα ποδήλατο της Specialized δεν έχει επηρεαστεί περισσότερο απ' τους αγωνιζόμενους αθλητές από το Tarmac. Πρόκειται για μια συνεργασία δύο δεκαετιών μεταξύ της κατασκευάστριας και των καλύτερων επαγγελματιών ποδηλατών σε όλο τον κόσμο η οποία ώθησε την ομάδα μηχανικών μακρύτερα απ' ότι είχαν φανταστεί ποτέ, τόσο μακριά, ώστε το νέο Tarmac SL7 να επαναπροσδιορίσει το σύγχρονο αγωνιστικό ποδήλατο.
Γιατί; Οι αγώνες γίνονται ολοένα και πιο δύσκολοι και γρήγοροι με περισσότερα υψομετρικά. Το Tour de France του 2019 είχε περισσότερα υψομετρικά από οποιοδήποτε Tour των τελευταίων οκτώ ετών – 52.856 μέτρα - και το Tarmac πέρασε 14 μέρες "ντυμένο" στα κίτρινα. Κατά το 17ο ετάπ της περυσινής Vuelta τέθηκε νέο ρεκόρ για την υψηλότερη μέση ταχύτητα αγώνα άνω των 200km στην ιστορία της UCI - 50.63χλμ/ω – και έγινε πάνω σ' ένα Venge. Η πολυτέλεια της επιλογής μεταξύ ενός aero και ενός ανηφορίστικου ποδηλάτου δεν είναι πολυτέλεια, είναι θυσία.
“Ένα ποδήλατο που συνδυάζει τα καλύτερα [χαρακτηριστικά] των Tarmac και Venge; Αυτό είναι ένα όνειρο για όλους. Γνωρίζοντας ότι οι επιδόσεις δεν διακυβεύονται, είναι το ιδανικό σενάριο.”
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ & ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ DECEUNINCK – QUICK-STEP
RICARDO SCHEIDECKER
Ένα ποδήλατο, 45 χρόνια καινοτομίας
Η καινοτομία δε σταματά ποτέ στη Specialized. Όταν παρουσιάστηκε το SL6, είχε ήδη ξεκινήσει η δουλειά πάνω στο SL7. Οι μηχανικοί της εταιρείας είχαν δεσμευτεί ώστε να εξασφαλίσουν ότι οι αναβάτες τους δε θα έπρεπε να ξαναδιαλέξουν μεταξύ aero και βάρους. Χάρη στους κορυφαίους πόρους έρευνας και ανάπτυξης παγκοσμίως και μια ομάδα εμμονικών μηχανικών, το Tarmac SL7 επιτυγχάνει το πάντρεμα του χαμηλού βάρους, της αεροδυναμικής, και της οδηγικής ποιότητας που μέχρι τώρα θεωρούταν αδύνατο. Χρυσή Τομή; Άγιο Δισκοπότηρο; Στο Morgan Hill το λένε απλά Tarmac SL7.
Rider First Engineering - μηχανική που βάζει πρώτο τον αναβάτη
Με εκτεταμένη απόκτηση δεδομένων για τις δυνάμεις που δέχεται κάθε-μα-κάθε τμήμα του πλαισίου σε πραγματικές δοκιμές, η φιλοσοφία "Rider First Engineering" έχει ως αποτέλεσμα τη βέλτιστη ισορροπία ακαμψίας, βάρους και οδηγικής ποιότητας σε όλα τα διαθέσιμα μεγέθη, εξασφαλίζοντας ότι κάθε αναβάτης θα βιώσει την ίδια θρυλική εμπειρία πάνω στο Tarmac.
Ξεκινώντας με την τεράστια βάση δεδομένων της από τηλεμετρία σε πραγματικές συνθήκες, η Specialized δημιούργησε σετ πλαισίων τα οποία πάντρευαν επίπεδα ακαψίας Venge με την ενδοτικότητα και την απόκριση του Tarmac SL6, και στη συνέχεια χρησιμοποίησε αναπληροφόρηση από τους αναβάτες των BORA-hansgrohe και Deceuninck - Quick-Step ώστε να επικυρώσει τις αλλαγές. Το αποτέλεσμα είναι το ταχύτερο, οδηγικά καλύτερο Tarmac που δημιουργήθηκε ποτέ, για κάθε ποδηλάτη.
Το νέο σχήμα της ταχύτητας
Το "New Shape of Speed" είναι το δόγμα της Specialized ότι το aero πλεονέκτημα δε χρειάζεται να είναι αποτελεί θυσία σε βάρος ή ποιότητα οδήγησης, και το Tarmac SL7 είναι η απόλυτη έκφραση αυτού. Ο ατελείωτος εξευγενισμός σχημάτων από τη βιβλιοθήκη Free Foil επέτρεψε στη Specialized να δημιουργήσει το ελαφρύτερο, ταχύτερο ποδήλατο ποτέ.
Ατελείωτες επαναλήψεις
Η δημιουργία του Tarmac SL7 ήταν μια άσκηση υπομονής. Κάθε χαρακτηριστικό ωθήθηκε στο όριο του για να εξασφαλίσει τη βέλτιστη αεροδυναμική, το βάρος και την ακαμψία, χωρίς όμως να βλάψει κανένα άλλο χαρακτηριστικό. Ήταν κυριολεκτικά μια μάχη γραμμάριο κατά γραμμάριο, που κράτησε χρόνια, με τη συμμετοχή όλων των πόρων που είχε η Specialized στη διάθεσή της.
Η Specialized από την αρχή σχεδίασε στα άκρα καθώς γινόταν η εξέλιξη του Tarmac SL7. Τα πρώτα δείγματα που βγήκαν από τα καλούπια ήταν υπερβολικά επιθετικά και κυριώς πειραματικά: το απολύτων ελάχιστο υλικό που απαιτούταν για να κατασκευαστεί ένα πλαίσιο – ήξεραν πως δε θα περάσουν τις εργαστηριακές δοκιμές, ήξεραν πως δε θα πιάσουν τους στόχους τους σε ακαμψία, ήταν όμως σχεδόν 20% κάτω από το στόχο του βάρους. Από εκεί, ενισχύθηκε η διαστρωμάτωση των πλασίων αυτών με ανθρακονήματα στο εργαστήριο σύνθετων υλικών της εταιρείας ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι σε ακαμψία. Στο εργαστήριο δοκιμάστηκαν πολλές διαφορετικές επικαλύψεις για τη βελτίωση της ακαμψίας, αλλά πήγαν ακόμη παραπέρα αναλύοντας τις σε FEA (ανάλυση πεπερασμένων στοιχείων) που επιτρέπει απεριόριστες μεταβολές στο μέγεθος, στο σχήμα, στη γωνία, στη θέση, στο υλικό και στη στοίβα - μιλάμε για εκατοντάδες τοποθετήσεις, με χιλιάδες επαναλήψεις των στρώσεων, επιβεβαιώνοντας ότι ο τελικός σχεδιασμός είχε την καλύτερη αναλογία ακαμψίας προς βάρος. Η προσέγγιση αυτή σημαίνει ότι το τελικό προϊόν είναι ελαφρύ, αεροδυναμικό και ικανό, χωρίς συμβιβασμούς.
“Όταν ωθούμε κάθε ένα απ' αυτά τα χαρακτηριστικά όσο μπορούμε χωρίς να γίνονται θυσίες στα υπόλοιπα, είναι τα χρόνια της εμπειρίας μας και οι απίστευτοι πόροι μας, που μας επιτρέπουν να δημιουργήσουμε ένα ποδήλατο ελαφρύ όσο οι κανόνες επιτρέπουν, σε ένα πακέτο αεροδυναμικό όσο οτιδήποτε άλλο στο δρόμο, το οποίο ωστόσο προσφέρει τη θρυλική οδηγική ποιότητα για την οποία φημίζεται το Tarmac.”
ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
IAN MILLIKEN
Ενσωμάτωση για περισσότερη ταχύτητα
Όσο γρήγορο και ελαφρύ και αν είναι το νέο πλαίσιο Tarmac SL7, η Specialized δεν θα μπορούσε να επιτύχει τους στόχους της χωρίς τα γρηγορότερα περιφερειακά στον κόσμο, από το γλιστερό τιμόνι Aerofly II του Venge, έως τους ολοκαίνουργιους τροχούς Roval Rapide. Για να εξασφαλίσουν ότι θα προσφέρουν ποδήλατα έτοιμα για αγώνες με βάρος κάτω των 6.8 κιλών σχεδίασαν έναν νέο λαιμό τιμονιού Tarmac ο οποίος είναι 45 γραμμάρια ελαφρύτερος, ενώ κρύβει τα καλώδια από τον άερα για τη βελτίωση της αεροδυναμικής. Όμως οι μηχανικοί των ομάδων World Tour πίεσαν ώστε το Tarmac SL7 να είναι εύκολο στην καθημερινή συντήρηση, αλλά και ότι θα είναι βέβαιο πως οι καλύτεροι αναβάτες του κόσμου θα μπορούν να έχουν την καλύτερη εφαρμογή.
Ξεπερνάμε το φύλο
Υπάρχει πιθανώς μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ δύο ανδρών ποδηλατών από ότι μεταξύ ενός άνδρα και μιας γυναίκας. Μόνο το φύλο δεν παρέχει αρκετά δεδομένα για εξειδίκευση και αυτό σημαίνει ότι ο διαχωρισμός του νέου Tarmac SL7 σε ανδρικά και γυναικεία ποδήλατα είναι αυθαίρετος και ξεπερασμένος. Σημαίνει ότι είναι καιρός να ξεπεράσουμε το φύλο.
Μια ιστορία από νίκες
Η Specialized καινοτομεί από το 1974 και πάνε δύο δεκαετίες από τότε που στόχευσε την επιτυχία σε κορυφαίου επιπέδου αγώνες ποδηλασίας δρόμου. Έκτοτε, τα ποδήλατα της έχουν οδηγηθεί σε νίκες όλων των μεγάλων αγώνων και περισσότερων επαγγελματικών αγώνων (1381!) από τα ποδήλατα οποιουδήποτε άλλου κατασκευαστή. Από το πρώτο της Παγκόσμιου Πρωτάθλημα με τον Mario Cipolinni το 2002, μέχρι τις ανεπανάληπτες κατά σειρά νίκες του Peter Sagan στα Παγκόσμια Πρωταθλήματα του 2015, 2016 και 2017, οι καλύτεροι αναβάτες του κόσμου έχουν βοηθήσει τη Specialized να καινοτομήσει φτάνοντας πια στο Tarmac SL7. "Εάν η νίκη δεν είναι το παν, το κάνουμε λάθος" δηλώνουν.
Sagan Collection Tarmac SL7
Τι καλύτερος τρόπος για να γιορτάσουμε την αυγή ενός νέου τρόπου αγώνων παρά με τον εμβληματικό Peter Sagan. Εκπληκτικά χρώματα και γραφικά γιορτάζουν τη δημιουργία που γεννήθηκε από την καταστροφή καθώς ο Sagan ζωγραφίζει τα επόμενα αριστουργήματά του στο δρόμο. Τόσο αποκλειστικό, που μόνο 300 κομμάτια θα παραχθούν για ολόκληρο τον κόσμο.